Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Jumaat, 25 Disember 2009

XAVIER BEKAS PEMAIN LIVERFOOL MEMELUK ISLAM




Alhamdulillah...itulah sebaik2 ucapan apabila mendegar berita bekas pertahanan Portugal yang juga pernah bermain di Liverpool, Abel Xavier, mengumumkan pengunduran dirinya dari arena bola sepak dan perubahan agamanya.

Selain mengumumkan berhenti dari sepak bola, pemain yang beridentiti dengan rambut dan janggut putih itu juga mengumumkan agama baru dan nama barunya dalam sebuah sidang akhbar di Ras Al Khaimah, Uni Emirat Arab.



“Saya mengumumkan pengunduran diri dari sepak bola. Ini adalah perpisahan yang emosional, saya harap dapat terlibat dalam sesuatu yang spesial seperti saya memasuki babak baru dalam hidup saya,” tutur Xavier yang kini berganti nama depan menjadi Faisal.

“Di dalam masa-masa sulit, saya menemukan kedamaian di dalam Islam. Secara berperingkat saya mempelajari agama yang menggalakkan perdamaian, kesamaan, kebebasan dan harapan. Ini sangatlah penting
,” seperti dilaporkan oleh Goal.com.

Setelah mengantung but, kini Xavier menyibukkan dirinya dengan kegiatan-kegiatan kemanusiaan bersama Perikatan Bangsa-Bangsa dan juga bekerja dalam industri film di Amerika Serikat.

Dalam karier bola sepaknya, Xavier pernah bermain di Benfica, PSV Eindhoven, Everton, Liverpool, AS Roma, Galatasaray, Middlesbrough dan Los Angeles Galaxy.

Sebelum ini bintang dunia dari Perancis,Zidane dan Henry pun telah memeluk islam,moga2 selepas ini org islam yang akan menerajui kegemilangan bola sepak kerana pengaruh bola sepak terlalu kuat,ramai anak2 muda kita terlalu mengikut cara hidup artis ataupun pemain bola yang mereka minati.Semoga dengan keislaman beberapa bintang bola sepak ini dapat juga mempengaruhi mereka supaya bersama2 membantu gerakan islam.

1 ulasan: