Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Ahad, 24 Mei 2009

Oh Ust Akhil Hayy....





“Saya rasa jodoh kami sudah tiada. Ini ketentuan Allah SWT dan ia untuk kebaikan kami bersama”, kata isteri Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, berhubung desas-desus perpisahan mereka yang kini menjadi perbualan hangat.

Emm... Itulah kenyataan yang perlu diterima dan terpaksa ditelan oleh seorang isteri artis. Hari ini dalam program Nasi Lemak Kopi O terbitan Tv 9 telah dinyatakn secara jelas oleh isteri ustaz Akhil(Maizawati) bahawa mereka telah bercerai dan pada 2 Jun ini mereka akan ke mahkmah Rendah Syariah Ipoh. Apa yang hendak dikatakan lagi, mana mungkin seorang isteri sanggup bercerai dengan suami tanpa ada sesuatu yang menyakitkan untuk ditelan. Segala janji manis yang diluahkan semuanya jadi debu-debu yang berterbangan tanpa tujuan. Saya mengenali Ustaz Akhil ketika berusia 14 tahun lagi, rasa kagum teramat sangat bila mana seorang penyanyi rock bertukar wajah maenjadi seorang pendakwah, lebih-lebih lagi beliau berdiri di atas platform PAS, semua golongan meminati beliau. Tidak kira tua atau muda, semuanya penuh dengan pujian jauh sekali untuk dicaci. Dengan kurnian suara yang begitu merdu, beliau dapat menarik pelbagai golongan..itu semua cerita dulu-dulu..tapi sekarang mungkin semuanya telah berubah. Untuk menikmati ceramah dan lawak-lawak beliau ketika mula dikenali dahulu mungkin tiada lagi, hanya tinggal di dalam CD-CD atau kaset sahaja.

Hari ini kenyataan isteri beliau yang merupakan peminat beliau ketika dahulu membuatkan saya terfikir-fikir..dimana arah tuju Ustaz Akhil Hayy sebenarnya,terutama dari segi perjuangan yang beliau laung-laungkan dahulu. Gosip beliau dengan Wahida usah diperkatakan lagi.. Semuanya sudah maklum, kes terserempak tengok wayang, kes bercanda di tepi pantai dan yang paling saya tidak sukai ialah ketika pelancaran CAFE AKHIL musim ke 2.. Beliau membuat pengumuman Wahida akan jadi isteri beliau.... Rupa-rupanya dalam program CAFE AKHIL HAY sahaja. Konon-kononnya nak buat gimik, pernahkah beliau terfikir perasaan isteri dan anak-anak? Saya begitu rindukan Akhil Hayy yang lama. Teringat sewaktu mengikuti ceramahnya dahulu, kalau ada ceramah Ustaz Akhil memang berbondong-bondong yang akan datang.. Semua itu hanya menjadi kenangan sahaja. Adakah kerana WAHIDA mereka berpisah? Doa saya untuk Ustaz Akhil agar jangan dilupai apa-apa yang beliau ucapkan ketika tidak semasyhur sekarang dan jernihkanlah apa-apa tohmahan yang ada pada ustaz..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan