Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Jumaat, 15 Mei 2009

Politik Wang Dalam PAS ?

Sejak pagi tadi , bertalu - talu panggilan dari wartawan yang ingin mendapatkan komentar dari saya berkait dengan kenyataan yang dikemukakan oleh Al Fadhil Ustaz Mohd Daud al Iraqi [ Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat ] mengenai gejala politik wang yang didakwa berlaku dalam PAS .

Sukar untuk saya mempercayainya justeru PAS adalah sebuah Gerakan Islam dan amalan rasuah adalah suatu yang bercanggah dengan Islam yang diperjuangkan oleh PAS . Lebih menyukarkan saya apabila kenyataan yang dipetik ini adalah daripada kenyataan Ketua Dewan Ulama' PAS Pusat .

Saya hanya menjawab [ kepada wartawan ] Demi Allah ! saya tidak mengetahuinya . Cuma , jika benarlah ia berlaku [ saya berharap ia tidak berlaku ] , maka ia adalah suatu yang sangat menyedihkan dan PAS Pusat mesti mengambil tindakan tegas.

Apalah tujuan politik wang di dalam PAS ? nak kejar apa dalam PAS ? lainlah dalam UMNO . Demi Allah , sukar saya mempercayainya . Sungguh saya berharap perkara ini tidak berlaku ! Andai berlaku , saya tegaskan sekali lagi PAS Pusat mesti siasat dan mengambil tindakan wajar .

Seperkara lagi , al Fadhil Ustaz Mohd Daud Iraqi mesti mempunyai asas dan bukti yang kukuh untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian . Namun saya tidak mendengar sendiri kenyataan beliau . Boleh jadi ini hanya mainan media di musim - musim pemilihan kepimpinan parti .

Apa pun gejala haram dan negatif ini saya harap tidak berlaku dalam parti . Jika benar sebagaimana yang didakwa , saya percaya ia bukanlah pemimpin yang beriman dan soleh . Pemimpin seperti insyaallah tidak akan mendapat tempat di dalam parti yang memperjuangkan Islam .

Saya kini dalam musafir ke Sabah untuk menghadhiri Ijtimak Guru - Guru PASTI yang berlangsung di Sabah esok . Saya berdoa agar Allah membersihkan jamaah Islam ini dari fitnah sedemikian dan menjauhkannya dari segala unsur yang boleh merosakkan jati diri sebuah gerakan Islam yang dihormati perjuangannya selama ini .

Semoga mimpi ini segara tamat .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan