Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sabtu, 5 September 2009

MUHASABAH RAMADHAN



Salam Ramadhan untuk semua pelayar Khadim Quran.. Moga rahmat ALLAh sentiasa memayungi kita semua.. ALHAMDULILLAH... Hari ini yang bertarikh 5 September 2009, bermakna sudah separuh Ramadhan kita telah lalui.. emmm... 15 hari??? Begitu cepat masa berlalu, sedar ataupun tidak, inilah realiti.. Saya seolah-olah masih tidak percaya sudah 15 Ramadhan sudah pun berlalu... YA ALLAH begitu pantas masa berlalu... Fatrah Rahmah Allah terus berlalu, sekarang sudah pun menjengah fatrah maghfiroh (keampunan. Persoalannya, adakah rahmah ALLAh telah berada di dalam dakapan kita??

Adakah 15 hari Ramadhan yang telah berlalu telah kita gunakan sepenuh masa kita untuk mendekatkan diri kepada tuan punya dunia?? Ataupun kita masih lagi di takuk yang sama?? Masih lagi leka dan lalai sama seperti bulan-bulan yang lain.. Seolah-olah 15 hari Ramadhan yang berlalu tiada erti buat kita.. Sebelum berpuasa macam-macam yang kita angan-angankan, tak nak tinggal tahajjud, nak penuhkan malam-malam Ramadhan dengan berterawih, nak khatam Quran dan macam-macam lagi lah.. Adakah semua itu telah kita laksanakn sepanjang 15 Ramadhan yang berlalu??

KITA MASIH BERPELUANG

Ya!!! Kita masih lagi berpeluang untuk menebus segala kalalaian kita pada 15 Ramadhan yang berlalu.. Kita masih lagi mempunyai 15 hari Ramadhan dari sekarang!! Masih diberi peluang oleh ALLAH untuk kita mohon keampunan seterusnya menjauhkan diri dari api neraka..
Ayuh sahabat-sahabat sekalian.. Gunakanlah peluang dan ruang yang masih lagi terbuka sepanjang Ramadhan ini, kita massih punyai 15 hari lagi untuk terus menerus mencari redha Allah. Jangan sesekali kita berputus asa dengan rahmat Allah.. Jangan kita sombong dengan Allah, teruslah mohon keampunan, Allah sentiasa menunggu hambanya untuk menerinma taubat, tapi hambanya masih lagi dalam keadaan berseronok di atas dunia yang sementara... YA ALLAH AMPUNILAH SEGALA DOSA DAN MAKSIAT YANG PERNAH KAMI LAKUKAN SAMADA SENGAJA @ TIDAK, SEMBUNYI @ TERANG-TERANGAN.. SEDAR@ TIDAK.. YARABBBB.. KAMI MENGHARAPKAN KEAMPUNAN MU.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan