Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Rabu, 28 Oktober 2009

TOK GURU DAN BOLA

Salam ukhwah ..Alhmadullah hari ini kita masih lagi di beri peluang oleh Allah s.w.t untuk terus beramal ibadah dalam membentuk diri untuk menjadi mukmin yang sejati.Post kali ini agak berlainan sekali iaitu mengenai kehangatan bola sepak di negeri Kelantan,semalam berlangsungnya perlawanan diantara Kelantan vs Perlis dalam saingan Piala Mlaysia(separuh akhir yang pertama).Perlawanan ini begitu bermakna sekali kerana julung-julung kalinya Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat selaku Menteri Besar Kelanta dapat menghadirkan diri sebagai tanda sokongan kerajaan Kelantan terhadap bola sepak Kelantan.

Sehari sebelum perlawanan Tok Guru telah menyatakan persetujuan dengan nada yang menceriakn "Saya ada berita gembira... saya dah beri pengakuan untuk hadir dalam perlawanan Kelantan menentang Perlis esok (malam ini). Saya harap Kelantan menang," katanya kepada pemberita selepas Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan di Kota Bharu.Alhamdullah Tok Guru mengotakn janjinya,beliau hadir bersama beberapa orang exco,diantaranya speaker DUN kelantan,Ust Nasarudin Daud,Dato Takyudin,Dato Annuar Tan dan bebarapa Adun yang lain.

Pemain-pemain Kelantan menghadiahkan kemenangan 2-0 kepada penyokong dan hasrat Tok guru untuk melihat Kelantan mencapai Kemenangan tercapai.Tahniah kepada penjaring -penjaring gol Kelantan iaitu Indra Putra dan Rizal Fahmi.Insyallah Kelantan akan berusaha dengan lebih jitu lagi untuk menjuarai Piala Malysia setelah 39 tahun berusha..sama-kita doakan..


BERIKUT ADALAH VIDEO JARINGAN KELANTAN DAN GAMBAR-GAMBAR MENARIK SEBELUM DAN SELEPAS PERLAWANAN.
























TAHNIAH KEPADA TEAM KELANTAN YANG BERJAYA MENEWASKAN PERLIS 2-0..MOGA IMPIAN RAKYAT KELANTAN UNTUK MELIHAT PASUKAN KELANTAN MERANGKUL JUARA PIALA MALAYSIA TERCAPAI.
Credit untuk Userun dan Kelate.net.

2 ulasan: